Definasi Lagu Raya

2 09 2010

Cuba berikan aku satu definasi lagu raya?

Lagu raya macam mana yang korang minat? Rentak bagaimana yang menambat hati? Irama mana yang yang menjadi siulan? Lirik puitis seperti apa yang menjadi pilihan hati?

Aku yakin kebanyakan dari umat yang ada di Malaysia ni dibesarkan & dijamu dengan irama lagu raya retro. Daripada P.Ramlee, Saloma, Fazidah Joned, Ahmad Jais, M.Nasir & Siti Nurhariza (kata Namewee).

Aku mula-mula dengar lagu ni tak sangka pulak ini adalah sebuah lagu raya. Lagunya rancak, pop & snappy jugak. Memang betul-betul membangkit mood nak pegi clubbing beraya lah. Apa pun bila didengar selalu, lama kelamaan, telinga kita akan dapat menerima jugak lagu ni.

Susunan muzik yang baik, rentak yang catchy, suara penyanyi yang mantop beb.

Sama la jugak seperti lagu raya Feminin – Kurniaan Di Hari Raya. Mula-mula dengar memang macam lagu disko je, tapi nasib baik ada sebut lirik “Selamat Berhari Raya”. Oh lagu raya sebenarnya. Baru lah aku tau

Indah nya beraya kalau dapat berjoget & terkinja-kinja macam ni kan

Puasa sudah habis, mari kita beraya oh yeahhhhh!!!!

Mungkin aku sudah terlalu tua untuk menerima lagu-lagu sebegitu. Sebab lagu raya aku dulu cuma macam ni je

p.s: Aku tertunggu-tunggu jugak kot Lady Gaga nak buat lagu Christmas ke…


Actions

Information

6 responses

2 09 2010
khairul

hehe..mane ada sombong..

Suka dgr lagu satu hari di hari raya(m.nasir)..hehehe..

Nak duit raya blh x? Yg tua kena bg duit raya pd yg muda mcm kami yg muda2 ni..😛

2 09 2010
khairul lah ni

eleh..mane ada sombong..hehe

Suka dgr lagu satu hari di hari raya m nasir tu..syokkkk…hehe

Jgn lupa duit raya..yg tua kna bg duitt raya kat yg muda mcm kami ni..😛

2 09 2010
duakupang

Orang kata kalau nak duit raya, kena datang beraya dulu baru dapat🙂

2 09 2010
cik puan muda ima

sumpah takleh blah lagu raya terkinja2 atas tu..hehehe ;p

2 09 2010
duakupang

Bukan ke haritu awak teringin sangat nak dengar lagu tu😆

2 09 2010
cik puan muda ima

eh saya ke? awk pasti ke? *blushing* hehehe ;p

Leave a Reply

