Habis Cuti

25 08 2009

Puas dah balik kampung

Bosan jugak ye balik kampung time bulan puasa ni. Aku dah tak larat asyik nak tido je sebab takde aktiviti yang boleh dilakukan selain dari tengok TV

Kalau hari biasa ok je tak rasa bosan. Pasai apa ye? Takkan la disebabkan faktor aktiviti makan-makan kot

Makan pun cuma pagi, tengahari, petang dan malam je

Bezanya bulan puasa tolak aktiviti yang aku sebutkan tadi je. Takde la beza apa pun.

Lepas ni balik kampung mungkin untuk ber hari raya.

Sampai je aku kat Sungai Besar tadi, dah ada bunyi dam dam dum bunyi meriam.

Radio pun dah ada yang pasang lagu raya.

Padahal puasa pun tak sampai pun seminggu😆

Sempat jugak lalu pasar Ramadhan yang meriah dengan jualan. Aku beli satu juadah je

Cukup la, beli banyak-banyak pun nanti aku tak makan bikin membazir je seperti tahun-tahun lepas😳

Target kali ni buka puasa makan satu juadah je cukup. Nak jimat duit dan juga menguruskan badan aku yang semakin bercambah spare tayar nya😆

Alamak!  Lambat lagi la nak Maghrib. Aku dah beli juadah pukul 3.30 tadi, dah sejuk pun makanannya

Syukur lah dari takde apa makanan langsung kan?

Selamat berpuasa semua


Actions

Information

7 responses

25 08 2009
nasha ajis

ape kes beli juadah kol 3.30 ptg? xkn nk wat stok jeling2 manja kan? aha…ko ade cubit2 sket hek zeno?

25 08 2009
arapink

ha ah kan nasha….kot2 ler ada cubit-cubitan sket….hahaahaha

25 08 2009
Tasha

awalnya beli makanan…

25 08 2009
duakupang

Aku kan duk kat hulu. Susah nak jumpa pasar Ramadhan yang banyak pilihan kat sini
Kebetulan aku ke pekan tu aku singgah la ke bazar Ramadhan yang ada kat pekan.
Maka, aku beli le dulu sebab aku kat pekan pukul 3.30 petang😆

Cubit tu tidak lah, aku cuma hirup bau nya saja. Ahahahah!

26 08 2009
lat

lorrr…..x kan ckup 1 juadah jew jeno…
patut la ko kocik jo…
simpan duit nk kawin la tu…….ekekeke

26 08 2009
duakupang

Satu je cukup. Jangan membazir
Bila makan, berhenti sebelum kenyang😉

26 08 2009
kiut

bgs² jgn membazir, tp pelik gak ni tang mana le kata gemuk tu ek..aku tgk sekeping papan je ko jeno kui3

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: