Mari Melihat Peta

26 04 2009

googlemapAku selalu menggunakan program ini. Tak kira lah samada ia adalah Google Map mahupun Wikimapia.

Ia banyak membantu aku bagi mengenali jalan-jalan serta lorong-lorong ketika aku bekerja di Kuala Lumpur suatu ketika dulu. Banyak destinasi yang aku tak pernah pergi kini aku berjaya menjejakkan kaki dengan bantuan Google Map serta Wikimapia. Sebelum ini aku didedahkan dengan Google Earth, namun program itu pada aku terlalu berat, kerana memerlukan installation ke dalam PC.

Selain dari melihat pandangan daripada imej satelit daripada atas, dengan Google Street juga membolehkan aku melihat jalan-jalan serta pemandangan di sekelilingnya.

rumahContoh snapshot adalah seperti di atas. Tapi sayangnya di Malaysia tak semua jalan di ambil gambar dengan Google Street. Aku harap di masa akan datang program ini akan dinaiktarafkan.

Esok aku akan ke Sungai Besar atau lebih spesifiknya ke tepi pantai untuk menginap di Resort Haji Dorani. Pertama kali aku akan ke sana tetapi malangnya kawasan Sungai Besar ini tidak diliputi oleh imej satelit dari Google MapšŸ˜¦

Mintak-mintak lah tak sesat esok pagi. Fuh

p.s: Mungkin dah sampai masanya untuk aku membeli sebijik GPS


Actions

Information

12 responses

27 04 2009
Okliz

memang bagus perisian ni tapi selalunya member yg tolong tengok dan carikan……hhehehheeeeeee(mujur ade member yg baik hati)…

27 04 2009
mama

nk itot………………huuuuuu..bile la nk balek kampong ni…adoiiiiii

28 04 2009
duakupang

Cantik sunggoh Resort Dorani itu, ia terletak di tepi pantai
Bila air pasang, bilik saya berada di atas air, bunyi ombak memang best

27 04 2009
NashaAjis

hubby aku pakai gps, tp x byk membantu pon..

27 04 2009
Reen

Lawa tempat tu. Dekat mana yer…ekekekešŸ˜› bila ek u nk smpai sana…huhuhu B-)

28 04 2009
duakupang

Bila nak sampai kat lokasi di atas?
Bila dimurahkan rezeki & dipanjang umur, InsyaAllah satu hari nanti akan sampai jugak
Lepas tu terus ke Niagara FallsšŸ˜›

27 04 2009
Tasha

harap projek aku tu sukses!

28 04 2009
duakupang

Harap-harap begitulah kerana ia amat membantu

28 04 2009
kechik

resort haji who???? balik lumut lagi best la wei… hehehhe!

28 04 2009
duakupang

Ya! Lumut lagi best sebab ada Venice, selain Itali kat Lumut je aku ada jumpa Venice
Ahahahaha!

28 04 2009
Mohd Mazri Md Yassin

errmmm cierita tak menarik lah, buat cerita menarik sikit. Aku ader satu cerita yang hang boleh publish dalam hang punyer blog. kalau nak beritahu lah yek..

28 04 2009
duakupang

Kalau ada apa salahnya kongsikan bersama

Leave a Reply

