Kenapa Bertemu Orang Yang Salah?

16 04 2009

no_entry_oranges

  • memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat menjadi penilai yang baik.
  • memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yang sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.
  • memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK, KHAS UNTUK DIRI KITA.
  • memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yang hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan.
  • memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yang tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.
  • memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YANG HEBAT JIWANYA.
  • memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YANG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.
  • memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YANG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yang kecewa, menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya. Hari esokpun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita.

Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhan-NYA, dan meninggalkan laranganNYA.

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hamba-NYA yang menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepada-NYA.

p.s: Ini aku dapat daripada emel yang aku telah lupa siapa pengirimnya untuk dikongsikan bersama. Terima Kasih atas kirimanđŸ™‚


Actions

Information

12 responses

16 04 2009
Okliz

ye betul setuju…….supaya kita menjadi insan yg tabah dan kuat semangat. Terima kasih Allah atas segala ujian….

16 04 2009
rina

untuk mencapai bahagia bukan senang..

16 04 2009
mama

Syukur dengan nikmat dariNYA selama ini..

16 04 2009
Reen

Sesungguhnya ujian Allah itu ada hikmah di sebaliknya…;-) pandang ke hadapan untuk mencari keredhaan Allah. Mungkin dia bukan utukmu,terus mencari dan mencari…:-)

16 04 2009
Tasha

hmm. thanks jeno for the info.
bagus untuk terus kuatkan diri.

16 04 2009
kek_lapis nyaman

info yg berguna nih.. jeno, bilo nak kawen ni? dan dan aku tnya..wakakakak

16 04 2009
kechik

kite jupe orang yg salah sebab kite belum jupe orang yang betul la.. baper kali aku nak nasihatkan ngko?? ahh??

hehehhe!

*hormon*

16 04 2009
j M

aku skang ni asik jmpe org yg salah je..
jom jeno ko jd org yg betol aku
muahaha…

sesungguh nye setiap yang berlaku itu ade manis dan tawarnya…

17 04 2009
MoOn

bagus info ni…thx jeno

17 04 2009
Mohd Mazri Md Yassin

dah terang lagi bersuluh.. ermmm tak reti-reti lagik ker..nak paham.

19 04 2009
zeela zainal

pinjam boleh artikel ni? nak paste kat notes dalam facebook.. thank u! =p

19 04 2009
duakupang

Boleh saja, saya pun ambil dari email juga
Apa salahnya kongsi perkara yang baik kanđŸ™‚

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: