Amoi Seksi

16 03 2009

Tadi aku nak keluar pergi membeli burger untuk makan malam aku. Kebetulan nak keluar pintu rumah, terserempak dengan jiran (pintu) hadapan aku. Untuk makluman aku tinggal di flat yang keadaannya amat teruk sekali.

Jiran aku yang di depan ni berbangsa Tionghua. Cuma aku selalu terserempak adalah dengan orang tua yang aku yakin adalah emak kepada keluarga tersebut. Tetapi selama aku tinggal di situ aku belum lagi pernah terserempak dengan bapaknya.

Jadi tadi aku terserempak dengan anaknya, seorang lelaki dan seorang perempuan. dalam lingkungan umur remaja lah, kerana aku aku pernah nampak mereka balik dari sekolah dengan beruniform. Si lelaki memakai uniform biasa yakni kemeja putih dan seluar panjang hijau. Manakala yang perempuannya memakai baju kurung. Aku pulak tak pasti yang mana satu adik, abang ataupun kakak sebab raut wajah mereka seakan-akan sahaja. Cuma si perempuan begitu manis sekali mengenakan baju kurung.

Kalau dulu zaman aku sekolah, jarang sekali nak tengok bangsa lain mengenakan baju kurung sebagai uniform sekolah. Selalu yang aku nampak ialah mereka sering memakai baju pinafore ataupun kemeja yang dikenakan dengan skirt labuh. Zaman merubah segalanya.

Berbalik kepada jiran aku tadi. Ketika aku nak keluar pintu, si lelaki (adik aku rasa) sedang menunggu si kakaknya sedang mengikat tali kasut. Aku cuma terpana seketika kerana memandang si amoi (kakaknya) berpakaian yang agak seksi. Ditambah pula dengan buah-buahannya yang agak ranum. :twisted:

Sebab jarang aku dapat tengok budak sekolah (semestinya bawah umur) berpakaian seksi begitu. Dalam hati aku berkata “mak dia ni tak marah ke pakai seksi macam ni?”. Tapi mungkin sebab diorang ni non Muslim jadi aku biarkan saja prasangka yang bermain dalam hati aku.

Sekadar gambar cuci mata

Sekadar gambar cuci mata

Tapi bila memikirkan keadaan sekarang ni, aku rasa patut lah kadar jenayah rogol, ragut, raba, rompak dan segala macam “R” ni berleluasadan semakin meningkat di Malaysia. Kalau aku yang biasa ni je tengok pun dah bergetar jiwa, inikan pulak kalau mat-mat rempit, mat-mat raba, mat-mat rogol yang tengok.

Aku mendoakan semoga amoi seksi itu selamat je lah sehingga ke umur dewasa. Hebat budak-budak le ni.

p.s: seksi bukan isu pada aku, cuma aku bimbang mereka diapa-apakan saja :mrgreen:


Actions

Information

7 responses

17 03 2009
rina

tul2…pasal dorg2 ni org tue pun boleh jadi mangse..cian….tp kite jarang dgr cine kene rogol melainkan pas dirogol dorg kene bunuh terus..itu bese la..

17 03 2009
duakupang

Hmm macam kes Canny Ong lah pulak. Tapi tengok amoi ni muka innocent je

17 03 2009
rina

tu xmekap lg..klu mekap kalah tony jaa..eh….sammy cheung…hhhiii

18 03 2009
mama

itu dh tentu non muslim…tk de halal haram pakai centu…
yg melayu ngaku islam…apa kes nk pakai cam kapirun…tk de dlm Quran soh tiru pakaian dema…so…tepok dada…(dada sndrik..jgn dada org)..tanye Iman….

18 03 2009
neesa

seksi..seksi…..cam lagu anita sarawak plak….yg amoi tu dah tentu2 lah seksis…ni yg islam pun subhanallah…tul cam mama kata tu…lg takut tgk…

nasihat untuk diri sendiri gaks ni…

18 03 2009
duakupang

Ko pun seksi jugak ke? Tapi ko dah 18 ke atas. Tarak hal punya.
Ini aku cerita pasai budak bawah umur

31 10 2009
nak awek amoi..

sedap ar amoi,..kalu dapat,..ermm,..memang x lepas,..huhu..

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

