Boria Kuale Lumpo

3 03 2009

Sebagai mengingati ulangtahun hampir setahun aku bekerja di Lembah Klang, maka aku persembahkan lagu Boria Kuala Lumpur nyanyian Mr. Os. Untuk pengetahuan Mr. Os ini adalah anak jati Kampung Sayong, Kuala Kangsar, Perak.

Lirik lagu ni aku ubah ke dalam loghat Perak. Mana yang tak faham tu boleh tanya aku ya

Teman dah jemu, duduk di kampung
Rasa nak pindah ke kuala lumpo
Dengo kabo nye seronok bebenor
Ini yang teman tak sabor

Bila di KL, baru tersedor
Yang rajin mewah, yang maleh lapor
Nak masuk jamban pun kene bayor
Sekupang, duit ayor

Oh kuala lumpo teman dah cayor
Hidup di sini perit bebenor
Kalau tak ligat, hanyut ke helior
Di sungei kelang terkapor-kapor

Letak kereta, jangan mendadak
Tiang bermeter, tak payah tengok
Tapi peliknya ada bebudak
Tak sedekah, kereta rabak

Lalulintasnya sangat terator
Lampu isyarat, tolong berator
Walaupun merah ada yang langgor
Eh gamaknya, dema besor

Oh kuala lumpo, ngapa begitu?
Sistem dah ada, patut dibantu
Bukan ke baik, sabor dahulu
Baru le idak haru

cayor = cair

helior = hilir

kapor = kapar


Actions

Information

10 responses

4 03 2009
joyah

Kehadapan abang zainur yg disayangi,

Kalo ada lagu tu kasik le kat ai.. ekekekekeke

4 03 2009
Isis

Lawak la mr os ni…kohkoh

4 03 2009
rinaispinkissugitani

btul..btul.btul…
support mr os jeno..kikiki

4 03 2009
duakupang

KL banjir wehhh kome… Hahaha!
Nasib baik teman tak duduk KL dah

4 03 2009
rinaispinkissugitani

manodo banjir..gombak xpenah banjir la ngokngek

4 03 2009
duakupang

Kat jalan area PWTC banjir lah. Tak baca suratkhabar ke?

5 03 2009
rinaispinkissugitani

itu pwtc..gombak x hokeh??huhuhuuh

5 03 2009
duakupang

Gombak jalan tak siap lagi. Dah siap jalan nanti banjir lah😀

9 04 2009
alien13

gombak KL ker?
bukan la..

9 04 2009
duakupang

Gombak berada di dalam Selangor, tetapi ada sempadannya yang terletak di dalam KL
Kes yang sama seperti Keramat & Ampang.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: